Logo SK Motorlet    
 Vyhledávání:
 
 
Program | Co bude | Co bylo | Čochtan | Občasníky | Oddíly | Loděnice | Výbor oddílu | Ankety | Odkazy
Konec. A je tu definitivní konec pod hlavičkou SK Motorlet. Pokud se chcete tedy dozvědět novinky, tak musíte navštívit naše nové stránky na adrese www.SKZlichov.cz.

PF 2003

Úvod

Tak skončila další vodácká sezóna, alespoň pro ty, kteří nejezdí na vodě i v zimě mezi ledy, a ke konci se blíží i tento kalendářní rok. Nyní se na většinu z nás sesype to každoroční běhání po obchodech a shánění dárků. Výhodu mají ti, kteří se s takovými věcmi netrápí. Ale dávat dárky je přeci na Vánocích to nejlepší! Pravda, dostávat dárky je možná o něco lepší.

Ale i tak nezapomeňte své vodácké věci na zimu pěkně uklidit a pospravovat, abyste na jaře nezjistili, že vám myši prokousaly neoprén, plíseň postihla mokré tričko, či že na helmě máte ještě bahno z povodní a teď se štítíte na ni vůbec sáhnout. A hlavně není nikdy dost brzo začít se připravovat na další akci. Takže nelenošte a hbitě si najděte jiný sport jako náhradu za vodu, abyste na jaře nezjistili, že vás svaly nechtějí poslouchat!

Ještě mi dovolte, abych Vám do nového roku popřála hodně zdraví, hodně vody, spoustu najetých kilometrů a žádné zlomeniny

Michala Čadová

Placení členských příspěvků za rok 2002

Vážení členové,

v příloze občasníku jste nalezli výpočet členských příspěvků za rok 2002. Poněkud opožděně, nicméně toto zpoždění není bezdůvodné. V letošním roce vznikl Sportovní klub Zlíchov Praha, který bude pokračovat v činnosti dosavadního kanoistického oddílu SK Motorlet Praha. Bohužel není to tak jednoduché, že by se prostě převzala členská evidence dosavadního oddílu kanoistiky a převedla se do nového klubu. Nehledě na to, že by to bylo v rozporu se stanovami obou klubů, členství v občanském sdružení je dobrovolné, tj. nikdo se nemůže stát členem bez svého vědomí a souhlasu. Proto bylo nutno přistoupit k nové registraci členské základny. K dnešnímu dni má nový klub zaregistrován 65 členů, až na několik výjimek se jedná o bývalé členy SK Motorlet Praha. Bohužel ne všichni tuto nutnost pochopili a přihlášku jsem od nich dosud neobdržel. Toto se týká několika desítek členů, u kterých nevím, zda se jedná o opomenutí, či zda skutečně zájem o členství v novém klubu nemají. Vzhledem k rozhodnutí, že příspěvky budou v letošním roce vybírány pouze v novém klubu je třeba vyřešit otázku, co s těmito členy. Bylo rozhodnuto, že tito členové odvedou příspěvky do SK Motorlet Praha. Ti, kteří se nepřehlásí do konce roku a zaplatí příspěvky, zůstávají členy SK Motorlet Praha, vzhledem k tomu, že SK Motorlet s další existencí kanoistického oddílu nepočítá a výbor oddílu zanikne k 31.12.2002, budou muset svoji další existenci v rámci klubu řešit přímo s vedením SK Motorlet Praha.

To jen tak pro vysvětlení. Abych to ale nějak shrnul. Každopádně dostanete výpočet příspěvků. Ti, kteří jsou již členy SK Zlíchov, zaplatí příspěvky na uvedený účet nebo v hotovosti v uvedených termínech. Ti ostatní mají možnost buď se přehlásit a potom uhradit příspěvky na účet SK Zlíchov Praha, nebo se nepřehlásit a potom uhradit příspěvky na účet SK Motorlet Praha. Každopádně bych chtěl poprosit o úhradu co možná nejdříve, chápu, že je to před vánocemi nepříjemné, nicméně oproti běžnému termínu pro vybírání příspěvku jsme ve značném skluzu. Děkuji za pochopení.

Jiří Jareš
Hospodář klubu

Stalo se

21. - 22.9. - zájezd na vodu - Jihlava a Jevišovka

Ahoj, konečně se přihlásilo "dost" (27) lidí a mohlo se jet na, podle plánu už druhou, oddílovou vodu. Jako obvykle jsme se sešli v 7:00 u loděnice, navázali lodě a odjeli autobusem s novým řidičem (už ne od Valenty) směrem na řeku Jihlavu pod Mohelnem. Z vodní nádrže Mohelno s krásným výhledem na 8 velikých chladících věží Dukovan se voda pouštěla, jak jsme zjistili později, od čtvrtka do sobotního poledne a ještě k tomu místo obyčejně pouštěných 12 kubíků teklo 20 - určitě bezvadný stav. Háček byl v tom, že po odvázání lodí jsme nasedli za dvě minuty dvanáct. Ti aktivnější si lodě vynesli nad první vlnku, na které by se dalo trénovat. Ale najednou voda přestala hučet a vodotrysk pod hrází se začal zmenšovat. Co se děje? Po chvilce voda přestala téct úplně. Všichni rychle nasedli a spěchali za vodou. Nakonec to nějak dopadlo a dalo se i trénovat. Našlo se i dost ukázkových vracáků na svíčku a podobné ródeové hlouposti. Po 25 km na nás čekal autobus a vyrazili jsme opět pod hráz, kde jsme se ubytovali ve vlastních stanech (teda ti, co je měli).

V neděli byla v plánu Jevišovka s možností jet "Vétéjézetku" (VTJZ), což dětský oddíl a pár dobrovolníků využilo. Začalo to hned po prvním stupni, kde branky 1 a 2 byly protivodné a pro kanoe dost těžko přístupné (ono by to šlo, ale …). Zbytek tratě jsme jakžtakž projeli, kanoe dokonce bez cvaků, jen kajakář (- ka) si párkrát propláchla svou novou lodičku. I Zajícovi se líbilo, jak jsme jeli, ale už dost chválení "pýcha předchází pád." Cílovou branku projeli všichni.

Musím si postěžovat: na konci nebyl za odevzdaná čísla ani chleba se sádlem, ani čaj a dokonce ani tombola, ve které jsme před dvěma roky málem vyhráli J. Po třetí odpoledne jsme vyrazili zpět do Prahy. Cesta proběhla v celku klidně. Jen Kryplík s Vraníkem zkoušeli jak hluboko do krku zasunou cca 15 cm dlouhou kakaovou trubičku… V sobotu jsme po vodě ujeli 25 a v neděli 17 km obtížnosti ZW - WW2.
Myslím, že se zájezd povedl.

Howgh, domluvil jsem.

Tomáš Mähring

5. - 6.10. - zájezd na vodu - Blanice a Hamerský potok

Golf je snobská zábavaA je tu poslední oddílová (!) voda v tomto roce. V sobotu se mělo jet na Vlašimskou Blanici. Cestou se většina mladších účastníků učila. Po půl hodině už všichni všechno uměli a Kečup s Vraníkem začali hrát golf. Doopravdy golf - hřiště byla ulička v autobuse, jamka moje pohorka a hůl láhev od piva. Od první vteřiny zápasu bylo vidět, že Vraník je zkušenější hráč. Přes všechny nástrahy jako zatáčky, kopce a později i naše nohy, se párkrát podařilo dát jamku. Ale všechny porazila Bláža, která se trefila pohorkou hned napoprvé.

Když jsme konečně dojeli k Blanici, všichni se vyhrnuli podívat se na ten hukot (ZWa). To tedy néé. Drbža neměl šanci, bylo nás víc a tak se jelo na Hamerák už v sobotu. A tak jsme zase jeli, přes kopce, lesem a taky do jednoho moc prudkého kopce, což se nelíbilo našemu autobusu (a později ani řidiči). Přechod do roviny byl moc prudký, a tak se autobus "opřel" přídí o silnici, která nám křížila cestu. Rozbila se jen mlhovka, prý tekl chladič. Ale co, vlek jsme odpojili, autobus couvnul a mohlo se jet dál.

Okolo poledne jsme dorazili ke startu. Bylo tu dost lidí, ale my jsme trefili nějakou mezeru a první sjetí horních kaskád docela ušlo. Ovšem druhá jízda byla horší. To se ve vracáku tvořila fronta. Pod kaskádou nasedli kanoe dětského oddílu a pokračovali jsme ve sjezdu. Noc jsme přečkali v tělocvičně v Jindřichově Hradci. Ráno jsme opět sjeli vršek dvakrát i s jednou (dobrovolnou) kánoí a při druhé jízdě jeli až dolů jako v sobotu. Stihli jsme to celkem rychle, a tak nám voda tekla ještě na jednu jízdu (my pouze vršek, někteří celé nebo jen spodek). Řekl bych, že na uzavření letošní vodácké oddílové sezóny se zájezd povedl. Ahoj!

Tomáš Mähring

18. - 20.10. - brigáda v Zubrnicích

Zubrnice podruhé …

Foto před nádražím v ZubrnicíchLetos již podruhé jsme se vypravili na brigádu do železničního muzea v Zubrnicích. Vedení akce jsem se ujal já a musím se pochválit, organizačně jsem to zvládl na jedničku. Sraz účastníků jsem naplánoval na 17.15 na pražském hlavním nádraží. Sešlo se nás celkem osm, devátý Aleš měl za námi dorazit v sobotu ráno. Vyjeli jsme směr Všetaty, kde jsme měli přestupovat na rychlík do Velkého Března. V čase pravidelného odjezdu vlaku však ohlásili zpoždění, nejdříve 15, později 30 minut. Všechno zlé se však v dobré obrátilo, vlak přijel, našli jsme volné kupé, rozverný průvodčí nám zkontroloval jízdenky, cesta příjemně ubíhala, zpoždění narůstalo raketovou rychlostí, takže do Velkého Března, jsme přijeli opožděni skoro o hodinu. Autobus, na který jsme měli přestoupit, byl pochopitelně dávno pryč, takže jsme se vidinou šestikilometrového pochodu po kolejích vydali směrem na Zubrnice. Naštěstí dobří lidé ze Zubrnic pro nás vypravili drezínu, která nás nadvakrát odvezla do cíle. Noční jízda drezínou byla zážitek, když jsme uviděli osvětlený zubrnický kostel, věděli jsme, že jsme v cíli. Po uvítání jsme se vypravili do místní restaurace za účelem seznámení se s místním obyvatelstvem a také zahnat hlad a žízeň. Návštěva svůj účel splnila, protože nás čekala druhý den práce, vydali jsme se brzy spát.

Ráno bylo zapotřebí vyřešit nedostatek potravy, proto jsme se ze Zajícem a Radkou vydali do místního jediného obchodu. Prodavačka však při vyslovení požadavku čtyř chlebů téměř omdlela a odmítla nám je prodat, museli jsme se spokojit se dvěma. Definitivně ji Zajíc dorazil žádostí o třicet housek. Nicméně doplnit zásoby se zdařilo, nemám zprávu, že by následkem našeho vyjedení místního krámku někdo v Zubrnicích zemřel hlady. Večer jsme se v hospodě dozvěděli, že dotyčná prodavačka se jmenuje Jarmila a je tak obětavá, že je ochotná obětovat celou denní tržbu, jen aby nemusela nic prodávat.
Po snídani jsme nastoupili do práce, protože začalo pršet, bylo nutno zajistit práci pod střechou. Část uklízela v depu drezín, část třídila šrouby v dílně. Dorazil Aleš, celou cestu z Velkého Března mu příjemně pršelo. Odpoledne se počasí vylepšilo, proto jsme mohli začít pracovat i venku. Uklízeli jsme listí, upravovali okolí za pomocí krumpáče a lopaty, natírali. Práci jsme ukončili okolo páté, poté jsme si prohlédli muzeum.

My starší jsme se vypravili opět na večeři do hospody s tím, že se po večeři vrátíme, budeme hrát ve vagóně, který sloužil jako náš dočasný příbytek. Jenže v hospodě bylo příjemně, teplo, dostatek prostoru, takže jsem akorát došel pro kytary a začali jsme hrát, zpívat, konzumovat … Ale všechno má svůj konec, takže o půl druhé jsme usoudili, že je čas k návratu.

Druhý den jsme se chtěli podívat do místního skanzenu lidové architektury, kde se konala nějaká akce. Odradil nás Zajíc, který se zhnusen vrátil z ranní procházky, neboť přistihl selku v kroji, jak vyťukává na mobilu SMS. Po snídani jsme se tedy dali opět do práce, tentokrát jsme vyjeli vlakem na trať, kde jsme nejprve přerovnávali pražce a potom jsme nakládali staré pražce poházené podél trati a sváželi je na určené místo. Práce to byla náročná, nikdy jsem si nemyslel, že je pražec tak těžký. Na oběd jsme se vrátili do Zubrnic, po obědě jsme se vydali na cestu do Března, tentokrát Malého. Autobusem náhradní přepravy jsme se dopravili do Ústí nad Labem. Zde jsme zakoupili u místního slabomyslného obchodníka asi tunu brambůrek. Poté jsem zavelel k nástupu do přistaveného vlaku. Bylo mi sice divné, že v tom vlaku kromě nás nikdo není, ale protože do odjezdu ještě pár minut zbývalo, nechávalo mne to klidným. Až teprve když rozhlasem vyhlásili, aby to té soupravy nikdo nenastupoval, urychleně jsme vystoupili a přestoupili do správného vlaku, který zrovna přijížděl. Cestou většina usnula, takže jsem je musel všechny před Všetaty, což je přestupní stanice, probudit. Do svého cíle v Praze jsme již dojeli v pořádku.

Kdo se o Zubrnickém muzeu chce dozvědět něco víc, nechť se podívá na www.volny.cz/zubrnice. Máme tam i fotku. Takže za rok možná …

Jirka Jareš

Pomozte loděnici 2

Vážení přátelé,

v srpnu postihla naši loděnici ničivá povodeň. Už jen samotný fakt, že dřevěná stavba stará několik desítek let v těsné blízkosti Vltavy povodeň přežila, je malý zázrak. Tedy přežila ve stavu, kdy na základě odborného posudku zpracovaného na naši žádost nebyla narušena statika budovy natolik, aby bylo nutno přistoupit k její demolici. Povodeň se však značně podepsala na vnitřním vybavení a majetku klubu v loděnici uskladněném.

V tomto stavu objekt přebírá Sportovní klub Zlíchov Praha od SK Motorlet Praha a jeho uvedení do stavu, který by umožnil obnovení sportovní a kulturní činnosti v plném rozsahu, bude finančně a časově velmi náročné. Nový klub kromě pojistného plnění, které částečně škody pokryje, začíná s hospodařením od nuly. Proto uvítáme každou pomoc, ať už v podobě odpracovaných brigádnických hodin, věcného či finančního daru.

V případě, že se rozhodnete podpořit nás finančně, je možné využít bankovní spojení, které se konečně podařilo našemu klubu zřídit, a to u Československé obchodní banky, a.s., divize Poštovní spořitelna, číslo účtu 180862088/0300, jako variabilní symbol použijte své rodné číslo.

Na každý dar bude řádně sepsána darovací smlouva, dar na sportovní účely lze v zákonem stanovených případech uplatnit jako odečitatelnou položku od základu daně. Za každou, byť sebemenší podporu předem děkujeme.

Výbor oddílu

Hledá se svědek dopravní nehody

Obrátil se na nás člen sousední loděnice SK Smíchov s žádostí o pomoc při řešení dopravní nehody, ke které došlo ve středu 13.11.2002 mezi 17 - 18 hodinou na signalizovaném přechodu před naší loděnicí, kdy bylo sraženo dítě. Svědkem této nehody byl údajně člen naší loděnice. Proto Vás touto cestou žádám, aby se tento svědek ozval na telefonní číslo 605 748 142 - Tomáš Hocke, nebo komukoliv z výkonného výboru SK Zlíchov. Děkuji.

Tomáš Hocke

Soutěž o logo

Výkonný výbor SK Zlíchov Praha vyhlašuje soutěž na tvorbu loga (znaku) SK Zlíchov Praha.

Podmínky:
- použití loga se předpokládá na hlavičkových papírech, tričkách, internetu, reklamním a propagačním materiálu
- logo může být samostatné, nebo může obsahovat název klubu
- logo nemusí být pouze s vodáckou a sportovní tématikou
- logo může být barevné i černobílé, ale barevné provedení musí být čitelné po černobílém okopírování
- logo musí být čitelné i při velikosti jednoho z rozměrů 2 cm
- návrh loga musí být dodán (v "papírové" nebo "počítačové" verzi) v barevné (je-li) a černobílé podobě do 15. 1. 2003 na adresu SK Zlíchov Praha, Strakonická 16, 150 00 Praha 5, nebo info@skzlichov.cz, nebo osobně některému z členů výboru klubu.

Všechny došlé návrhy budou zveřejněny na internetové adrese http://www.skzlichov.cz/loga od 20. 1. do 18. 2. 2003, kde bude možno se k nim vyjádřit.

Výkonný výbor klubu vybere maximálně 3 návrhy, které předloží na Valné hromadě 6. 3. 2003. Valná hromada hlasováním rozhodne o vítězném návrhu. Výkonný výbor si vyhrazuje právo nevybrat žádný návrh.
Podmínkou účasti v soutěži je souhlas tvůrce vítězného návrhu s podepsáním smlouvy o bezplatném používání loga ve prospěch SK Zlíchov Praha na neomezenou dobu.

Odměna:
- vítěz soutěže získá nárok na bezplatný zájezd pořádaný SK Zlíchov Praha v roce 2003 dle vlastního výběru
- vítězovi a ostatním dvěma finalistům soutěže budou prominuty brigádnické hodiny v roce 2003


Nahoru Tyto stránky navrhl a udržuje Martin Humpolec, ICQ: 102664876, adresa nástupnické organizace: http://SKZlichov.cz